w pierwszej części tego poradnika pisałam o trzech aktach, które tworzą fabułę przygodową. Oto one:
Akt I: Powieść przygodowa często rozpoczyna się w domu, który bohater musi nagle i natychmiast opuścić.  Przyczyną nie może być kaprys, lecz konkretny impuls do działania. Często bohater po prostu nie ma innego wyboru. Przykładowo, Phileas Fogg opuszcza dom, ponieważ założył się ze znajomymi, że opłynie świat w 80 dni.

Akt II: To sedno powieści przygodowej, czyli podróż w nieznane. Bohatera spotyka seria niespodziewanych wydarzeń, które jednak nie są przypadkowe, lecz powiązane ze sobą i z nadrzędnym celem podróży (np. opłynięciem świata w 80 dni). Kolorytu przygodom przydają strach, fascynacja, nowe odkrycia. Często w tym akcie pojawia się także wątek miłosny.

Akt III: spełnia obietnice dwóch poprzednich aktów. Daje odpowiedź na zadane w akcie pierwszym pytanie, np. Czy Fogg opłynie świat w 80 dni? Tylko, że ta odpowiedź nie jest najważniejsza. Liczą się przygody, z których bohater wyszedł zwycięsko. Jeśli powieść przygodowa jest dobrze napisana, czytelnik powinien odczuwać żal, że przygody się skończyły i nastąpiło jakiekolwiek rozwiązanie.

Powiązane wpisy:

Jak napisać powieść przygodową (2)

Jak zbudować napięcie

Strzelba Czechowa i jak ją zawiesić na ścianie na 6 sposobów

Chcesz zwiększyć napięcie? Zawieś akcję.

Nieoczekiwany zwrot akcji na 6 sposobów

Sceny i sequele

Jak stworzyć wątek miłosny? (1)

Jak stworzyć wątek miłosny? (2)